6 Aralık 2016 Salı

PISA 2015 Sonuçları - Genel Bakış

OECD üye ülkelerin 200 yılından beri öğrencilerin  fen bilimleri,matematik ve okuma becerilerinin değerlendirilmesi hakkında yaptığı PISA testi sonuçları 2015 yılı için açıklandı.

 Değerlendirmeye 70 ülke katıldı.Singapur listede iki alanda başı çekiyor.Okuma becerisi ve matematik. Matematikte liderliği Hong Kong ile paylaşan Singapur, fen bilimlerinde liderliği Japonya'ya kaptırmış durumda. Listede ilk sıralar genellikle ekonomik durumlar ile kendisini kanıtlamış ülkelerden oluşurken ne yazık ki ülkemiz sonlarda oynamakta. Türkiye 2003 yılında PISA değerlendirmesine katılıyor. 2015 yılı sonuçları ise ilk katılım sağlanan 2003 yılından daha da kötü durumda. Türkiye, 70 ülke içinde fende 51'inci, matematikte 48'inci, okumada 49'uncu.
2015 PISA için hazırlanan video linki:

https://youtu.be/9Wbl-PflEc0

PISA testlerine 2015 yılı için 72 ülkeden 15 yaş grubunda yaklaşık 540.000 öğrenci katıldı. Türkiye genel sıralamada kırmızı grup olarak da işaretlenen düşük grup içinde yer alıyor.Ülkenin son yılda seneler öncesindekinde  daha da düşük bir seviye de bulunmasının başlıca nedeni; eğitimin ekonomik yatırımlarında ciddi kısıtlamaya gitmesi ve ayrıca yapılan eğitim yatırımlarının plansız olması geliyor.Ar-ge çalışmlarının yetersiz olması, yatırımların genellike fiziksel kapasitelerin artırılması olarak yapılması da ayrı bir engel. Örnek vermek gerekirse ülkemizde Örgün eğitimde, 52 bin 35'i resmi, 7 bin 474'ü özel olmak üzere 59 bin 509 okul bulunuyor. Resmi okullarda, 528 bin 674 ve özel okullarda 61 bin 228 olmak üzere örgün eğitimde 589 bin 902 derslik var. 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında örgün eğitimde resmi ve özel okulların tamamında 538 bin 442 derslik bulunurken, bu dönemde yüzde 9,5'lik artışla 589 bin 902 derslik sayısına ulaşılıyor.Ancak bu istatistikler bize bir ilerleme gibi görülse de PISA sonuçlarında fiziksel alt yapıyı artırmanın eğitimde kaliteyi artırmak anlamına gelmediğini gösteriyor.
Türkiye ele alındığında kız ve erkek öğrenciler arasında ki farklar da göze çarpar boyutta.Okuduğunu anlama ve bilim derslerindeki kız ve öğrenci erkek başarısı arasındaki fark 2006 yyılında itibaren ivme kazanarak artmış durumda iken matematikte bu oran tersi yönde.
Bu istatiklerin içinden ilgi çeken bir detay ise göçmen veya mülteci olarak ülkemizde bulunan öğrenciler hakkında kapsamlı bir verinin olmaması da var. Bir ülke düşünün ki içinde barındırdığı ve sayıları 2 milyondan fazla olan bir kesimin eğitimsel istatistiklerine sahip değil.Peki bundan 3 sene sonra açıklanacak verilerde acaba elimizde veri yokken nasıl bir değerlendirme yapıp eğitimim sistemimizin gelişmesine katkı sunacağız sorusu ise hala cevapsız.












Kaynaklar
1.https://www.oecd.org/education/singapore-tops-latest-oecd-pisa-global-education-survey.htm
2.http://www.memurlar.net/haber/630256/
3.http://www.trthaber.com/haber/egitim/meb-orgun-egitim-istatistiklerini-acikladi-178127.html
4.https://www.compareyourcountry.org/pisa/country/TUR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder